×
×

هشتاد و دومین نشست یک چای یک تجربه
گامی نو و خلاقانه در مسیر ترویج نیکوکاری در ایران

  • کد نوشته: 10132
  • 1403/10/15
  • 71 بازدید
  • ۰
  • دکتر مهدی توسلی مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری، در هشتاد و دومین نشست «یک چای، یک تجربه»، فعالیت‌های این مرکز را در حوزه تولید محتوای فرهنگی، مدیریت فصلنامه‌ها، و برگزاری جشنواره‌های نیکوکاری تشریح کرد.

    گامی نو و خلاقانه در مسیر ترویج نیکوکاری در ایران
  • به گزارش روابط‌عمومی بنیاد آلاء به نقل از واحد ارتباطات و جذب مشارکت خیرماندگار، هشتاد و دومین نشست «یک چای، یک تجربه» با حضور دکتر مهدی توسلی، مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیرماندگار و جمعی از فعالان اجتماعی و نمایندگان مؤسسات خیریه و سمن‌ها در آکادمی خیر ایران روز دوشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

    توسلی با بیان مأموریت‌های خیرماندگار گفت: این مجموعه دارای چهار مرکز تخصصی است که هر یک نقش منحصربه‌فردی در راهبری دانش‌بنیان امور خیر ایفا می‌کنند.

    وی مرکز فرهنگ نیکوکاری را با شعار «هر ایرانی یک نیکوکار» پایگاهی برای ترویج نیکوکاری و تولید محتوای فرهنگی معرفی کرد.

    وی افزود: مرکز فرهنگ نیکوکاری از طریق استودیو نیک‌سو به تولید انیمیشن، پادکست، و موشن‌گرافی‌هایی با موضوعاتی چون کودک کار، اهدای عضو و محیط‌زیست پرداخته است. همچنین، پادکست «نیک‌آوا» به بررسی جنبه‌های مختلف نیکوکاری از نگاه موضوعی و تاریخی اختصاص دارد.

    مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیرماندگار در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مراکز، مرکز توسعه نیکوکاری است که با موضوع مأموریت پایش و بهینه‌سازی امور خیر و در بحث‌های پلتفرمی و سامانه جامع خیر ایران فعالیت می‌کند. مرکز دیگر، آکادمی خیر ایران است که با هدف پرورش سرمایۀ انسانی تأسیس شد و فعالیت می‌کند.

    توسلی در بخش دیگری از سخنان خود به فصلنامه آوای خیرماندگار اشاره کرد و گفت: این فصلنامه نخستین نشریه تخصصی مطالعات مدیریت امر خیر است که به موضوعاتی چون فقر، تعاون، و نیکوکاری در بلایای طبیعی می‌پردازد.

    وی همچنین از برگزاری جشنواره‌های ملی نظیر شعر و عکس نیکوکاری خبر داد و گفت: قسمت دیگری داریم به نام رویدادهای نیکوکارانه و ما در این زمینه نیز فعالیت‌هایی داشتیم؛ از جمله جشنواره شعر نیکوکاری که دو سال پیش برگزار کردیم و امسال هم با همکاری خانه هنرمندان ایران جشنواره عکس نیکوکاری را برگزار کردیم.

    وی افزود: این جشنواره‌ها علاوه بر شناسایی استعدادها، پیام نیکوکاری را در جامعه گسترش می‌دهند و با تولید محتوای مرتبط و جلب توجه عمومی به نیکوکاری کمک می‌کنند.

    در پایان نشست، تیزر معرفی پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران نمایش داده شد و مجتبی اصغری، سردبیر این رسانه، به توضیح فعالیت‌های آن به‌عنوان مرجعی جامع برای اخبار خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *