به گزارش روابطعمومی بنیاد آلاء به نقل از واحد ارتباطات و جذب مشارکتهای خیرماندگار، اولین جلسه کارگاه آموزشی با عنوان «نقش رسانه و ارتباطات در مدیریت مؤسسات خیریه و سمنها» روز دوشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۳ به مدت ۳ ساعت برگزار شد.
این کارگاه با تدریس آیدین مهدیزاده تهرانی، تسهیلگر، مشاور و مدرس حوزه توسعه فردی و سازمانی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و مورد استقبال مدیران و اعضای مؤسسات خیریه و سمنها قرار گرفت.
مهدیزاده در این کارگاه به تشریح مفهوم رسانه پرداخت و اظهار داشت: رسانه، ابزاری برای رساندن پیامها و دیدگاهها به مخاطبان مختلف است و ایجاد ارتباط، یکی از کارکردهای اصلی آن به شمار میرود. ایشان همچنین با اشاره به سه ستون اصلی رسانه (اطلاعات و محتوا، مخاطب و بستر ارتباطی)، بر اهمیت هر یک در فرآیند رسانه تأکید کرد و گفت که بدون وجود هر یک از این ستونها، رسانه معنایی نخواهد داشت.
در ادامه، مهدیزاده به تفاوتهای شبکههای اجتماعی و رسانههای اجتماعی پرداخت و افزود: با وجود شباهتهای ظاهری بین این دو مفهوم، نباید آنها را مترادف دانست. شناخت دقیق این تفاوتها، برای بهرهگیری مؤثر از ابزارهای رسانهای در دنیای امروز ضروری است.
این کارگاه به شرکتکنندگان کمک کرد تا درک بهتری از اصول ارتباطات رسانهای پیدا کرده و از آن در راستای اهداف خیرخواهانه خود بهره ببرند.
لازم به ذکر است که کارگاههای آموزشی آکادمی خیر ایران به صورت هفتگی در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار میشود. این کارگاهها که ویژه مؤسسات خیریه و سازمانهای مردمنهاد کشور است، به دو شکل حضوری و مجازی ارائه میشوند. علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام، با شمارههای ۰۲۱۸۶۰۹۶۳۰۴ و ۰۹۹۱۲۰۶۹۰۳۷ تماس حاصل فرمایند.
دیدگاهتان را بنویسید