×
×

حضور مدیر عامل بنیاد آلاء در حسن ختام فعالیت های آکادمی خیر ایران

  • کد نوشته: 4771
  • اسفند 16, 1402
  • 102 بازدید
  • ۰
  • پنجاهمین نشست یک چای، یک تجربه آکادمی خیر ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دیانی مدیرعامل بنیادخیریه راهبری آلاء و حجت الاسلام و المسلمین ملانوری مدیر مرکز خیر ماندگار دوشنبه 14 اسفند 1402 برگزار شد.

    حضور مدیر عامل بنیاد آلاء در حسن ختام فعالیت های آکادمی خیر ایران
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء و به نقل از روابط عمومی خیرماندگار،در این نشست حجت الاسلام دیانی از پیشینه خانوادگی و نقش مهم تربیت های خانواده در شکل گیری پایه های اولیه بنیاد آلاء دانست، وی اهداف این بنیاد را ورود به کارهای خیری که دارای اولویت بوده و تا به حال کسی برای انجام آن اقدام نکرده است، دانست .

    وی در ادامه با اشاره به اقدامات خیرخواهانه صورت گرفته در ابتدای شکل گیری، به علت شکل گیری مرکز خیر ماندگار اشاره کرد و افزود: با گذر زمان به این نتیجه رسیدیم که با رشد و تلاش در امر خیر نهایتا می توانیک خیریه خیلی بزرگ بود اما با تربیت افرادبه عنوان خیّر هر کدام می توانند خیریه های بزرگی را پایهریزی کنند و این به معنی تکثیر تفکر نیکوکاری و نتیجه مضاعف در حوزه امر خیر کشور خواهد بود.

    مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء  با ابراز خرسندی از استقبال قابل توجه خیرین از مجموعه خیر ماندگار گفت: استقبال بسیار زیاد خیرین از مجموعه خیر ماندگار و علی الخصوص میزان مشارکت در حوزه آموزش با محوریت آکادمی خیر ایران باعث انگیزه دهی به مدیران شد تا درصدد گسترش فعالیت ها در این حوزه باشیم. در بعضی موارد که بنده جهتاطلاع از میزان رضایت مخاطبان با آنها ارتباط برقرار نموده ام از میزان رضایت ایشان مطلع گشته ام و برای ادامه کار و تقویت این بخش تصمیم گرفته ام.

    دیانی با اشاره به باور غلطی مبنی بر اینکه فقط افراد ثروتمند می توانند خیّر باشند، در ذهن برخی افراد جامعه نقش بسته که با فرهنگ سازی و آموزش باید در ذهن آنها اصلاح شود و بدانند با کوچکترین کارها مثل کاشت درخت انسان می تواند جزء خیّرین باشد. با انجام این کار می توان جهشی بلند در راستای شکوفایی امرخیر در کشور برداشت.

    در ادامه این جلسه که به مدت 2.5 ساعت به طول انجامید حجت الاسلام و المسلمین ملانوری مدیر مرکز خیر ماندگار تاریخچه شروع فعالیت مرکز خیر ماندگار را بیان کرد و افزود: خیر ماندگار پاسخ اصلی اولویت بر زمین مانده امرخیر بوده است که این اولویت همان توسعه، آموزش و مشاوره فعالین امرخیر در کشور بوده است.

    ملانوری کارگروه اولیه برنامه ریزی و پایه گذار خیر ماندگار متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی محققان و فعالان حوزه امر خیر دانست و افزود در ابتدای فعالیت خیر ماندگار، یعنی همان سال 93 ، دوستان و دلسوزان آینده روششنی را پیش روی ما نمیدیدند اما در حال حاضر با الگوگیری از فعالیت های این مرکز برخی دیگر از موسسات در حوزه آموزش، ارزیابی، فرهنگسازی و شبکه سازی ورود کرده اند و تجربیات موفقی را داشته اند.

    مدیر مرکز خیر ماندگار ادامه داد: با تغییر گفتمان امر خیر در کشور از اصلی ترین دستاورد های ما بوده است اینکه در میان بخش دولتی و خصوصی که هرکدام درجای خود و برای اهداف خاص خود در حال تلاش و تکاپو هستند، بخش مشارکت اجتماعی و خیریه ها در حال رشد است و این نشاندهنده موفقیت گفتمان است که خیر ماندگار پایه گذاری کرده است.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آموزش و توانمندسازی فعالان ام ر خیر آکادمی خیر ایران را نمونه ای موفق در این زمینه دانست و از فعالیت های این آکادمی تجلیل کرد.

    در ادامه دکتر محمد طاهانژاد، مدیر آکادمی خیر ایران با تجلیل ازهمراهی موسسات خیریه در طرح هرهفته آموزش، هر هفته مشاوره آکادمی خیر ایران بیان داشت: در سال گذشته با حمایت مدیران بنیاد خیریه راهبری آلاء و مرکز خیر ماندگار موفق شدیم تعداد 29 جلسه آموزشی، 37 نشست «یک چای، یک تجربه»، 5 جلسه مشاوره عمومی، 19 جلسه مشاوره اختصاصی و 7 کارگاه آموزشی سفارشی را اجرا کنیم.

    این جلسه که به عنوان حسن ختام فعالیت های آکادمی خیر ایران در سال 1402  برنامه ریزی شده بود و با حضور موسسات و همراهان آکادمی برگزار شده بود با تقدیر و تشکر از حاضران به پاس یک سال همراهی با آکادمی خیر ایران به پایان رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *