×
×

بهتر است به‌جای حمایت از تعداد بالایی مددجو، بر توانمندسازی بخشی از آنها متمرکز شویم

  • کد نوشته: 3373
  • 14 آبان 1402
  • 35 بازدید
  • ۰
  • به همت آکادمی خیر ایران سی و دومین نشست «یک چای، یک تجربه» با حضور هادی حسنلو، عضو هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه محبان‌الزهرا سلام الله علیها (نورا) و جمعی از فعالان مؤسسات خیریه و سمن‌ها دوشنبه، هشتم آبان ۱۴۰۲ درسالن جلسات خیر ماندگار برگزار شد.

    بهتر است به‌جای حمایت از تعداد بالایی مددجو، بر توانمندسازی بخشی از آنها متمرکز شویم
  • به گزارش روابط‌ عمومی بنیاد آلاء و به نقل از روابط عمومی خیر ماندگار؛ حسنلو، عضو هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه محبان‌الزهرا سلام الله علیها (نورا) گفت: خیریه‌ها باید بر موضوع توانمندسازی مددجویان تمرکز ویژه داشته باشند و اگر در سال به‌جای پوشش ۷۰۰ خانواده، یک‌دهم آن‌ها را توانمند کنیم کار مهم و اساسی کرده‌ایم.

    هادی حسنلو با اشاره به اینکه مؤسسه محبان‌الزهرا (سلام الله علیها) سال ۱۳۷۹ تأسیس شد و در سال ۱۳۸۹ به‌طوری رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: مؤسسه خیریه نورا در مدت ۲۵ سال فعالیت خود در حوزه حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند توانسته است به حدود ۴۰۰۰ پرونده با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر خدمات جامع حمایتی و معیشتی ارائه کند.

    وی با بیان اینکه این خدمات شامل پرداخت مستمری، تأمین هزینه‌های خرید و اجاره مسکن، تهیه جهیزیه، پرداخت وام و … به مددجویان تحت حمایت می‌شود، افزود: در حال حاضر ۷۳۸ پرونده یا خانواده تحت پوشش ما هستند که مستمری ماهانه از ما دریافت می‌کنند و هزار پرونده نیز به‌صورت موردی داریم.

    حسنلو حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش و ارائه سبد مواد غذایی به خانواده‌های تحت پوشش به‌صورت فصلی را از دیگر خدمات این مؤسسه عنوان کرد و بیان داشت: شرط تحت پوشش قراردادن پسران، تحصیل آن‌ها در مدرسه و دانشگاه است؛ اما دختران را حتی اگر محصل نباشند، حمایت می‌کنیم. سالی دومرتبه برای دانش‌آموزان تحت پوشش خود، بستۀ تحصیلی شامل لوازم‌التحریر تهیه می‌کنیم.

    عضو هیئت‌مدیره مؤسسه محبان‌الزهرا (سلام الله علیها) به بحث توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در طی سال‌های اخیر بحث توانمندسازی مددجویان به طور ویژه دنبال شده است و در این راستا آموزش و به‌روزرسانی کسب‌وکارهای مددجویان را دنبال کرده‌ایم.

    وی در مورد منبع درآمد مؤسسه محبان‌الزهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: اکثر اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌امنا در این مؤسسه از صنف آهن هستند. ما سالی، یکی دو بار همایش به‌منظور جلب حمایت این صنف برگزار می‌کنیم. علاوه بر این هزار صندوق صدقات داریم. بیلان ما در سال قبل بدون هزینه‌های جانبی ۱۰ میلیارد تومان بود.

    حسنلو تصریح کرد: خیریه‌ها باید بر موضوع توانمندسازی مددجویان تمرکز ویژه داشته باشند و معتقدم اگر در سال به‌جای پوشش ۷۰۰ خانواده، یک‌دهم آن‌ها را توانمند کنیم که از پس زندگی‌شان بر بیایند، کار مهم و اساسی کرده‌ایم.

    عضو هیئت‌مدیره مؤسسه محبان‌الزهرا (سلام الله علیها) در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما خیریه‌ها بتوانیم به هم کمک کنیم و با هم ارتباط و تعامل داشته باشیم، بسیار خوب و اثرگذار است. در این صورت می‌توانیم بهتر و بیشتر دغدغه قشر آسیب‌پذیر جامعه را رفع و کمکشان کنیم تا مشکلاتشان رفع شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *