×
×

«باغ امید» جایزه تیم اول پنجمین رویداد ملی رویش را کسب کرد

  • کد نوشته: 5887
  • 20 تیر 1403
  • 76 بازدید
  • ۰
  • پنجمین رویداد ملی استارت آپ اجتماعی رویش با حضور بیش از ۶۰ فعال اجتماعی در شهر اصفهان برگزار شد. تیم «باغ امید»عنوان جایزه تیم اول این رویداد سه روزه را کسب کرد.

    «باغ امید» جایزه تیم اول پنجمین رویداد ملی رویش را کسب کرد
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء و به نقل از ارتباطات و جذب مشارکت‌های خیر ماندگار، پنجمین رویداد ملی استارت آپ اجتماعی رویش با مشارکت مرکز نوآوری هاب اصفهان، مرکز نوآوری و توسعه فناوری اصفهان و پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری (خیر ماندگار) در تاریخ ۱۲ الی ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در اسنوا تک واقع در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
    بیش از ۶۰ فعال اجتماعی در این رویداد سه روزه در قالب ۹ تیم ایده‌های خود را با حضور منتورها پروراندند، به چالش کشیدند و در نهایت در معرض داوری قرارداند تا تیم‌های برتر این رویداد مشخص شوند.
    روز نخست رویداد پنجم
    زنگ آغاز رویداد پنجم حالی نیم روز سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ با سخنرانی نفیسه عروجی فعال حوزه اجتماعی با موضوع «نقش زنان در کارآفرینی اجتماعی» در سالن اسنوا تک واقعا در دانشگاه اصفهان به صدا در آمد.
    در ادامه محمد هاشمی فعال حوزه صنایع دستی درخصوص «کارآفرینی اجتماعی» سخن گفت و شهرزاد ترابی‌زاده تسهیلگر رویداد نیز به بیان مفاهیم ابتدایی کارآفرینی پرداخت، تا زمینه آشنایی حاضران با نحوه ایده‌پردازی و ماهیت ایده‌ها فراهم شود و حاضران با مراحل کار و فضای کار استارتاپی بیشتر آشنا شوند.
    پس از یک استراحت کوتاه ایده‌پردازان رویداد در زمان ۶۰ ثا‌نیه‌ای خود به بیان ایده‌های خود پرداختند و با بیان دلیل شکل‌گیری این ایده‌ها سعی در جلب نظر سایر شرکت کنندگان برای رأی‌گیری و حضور در جمع ۹ تیم ایده‌پرداز این رویداد داشتند.
    در این بخش بیش از ۴۰ ایده ارائه و در نهایت با رای‌گیری انجام شده ۹ ایده که موفق به کسب بیشترین رای را داشتند برای تشکیل تیم انتخاب شدند.
    ایده‌پردازی و چالش‌های کسب و کار
    سالن اسنوا تک همچون روز اول میزبان بر و بچه‌های رویداد پنجم بود، با این تفاوت که امروز تیم‌ها تشکیل شده بودند و قرار بود تیم‌ها با همراهی منتورها بوم کسب و کارشون رو تکمیل کنند و به قول معروف ایده‌اشون رو بپزند.
    خوب اول از همه باید با بوم ناب آشنا می‌شدند که این مهم رو دکتر کتایون سپهری در کارگاه بوم ناب و مدل کسب و کار براشون تشریح کرد.
    همچنین داوود دهقان نیز در کارگاه اعتبارسنجی و MVP نحوه به چالش کشیدن ایده‌ها و مدل کسب و کار رو به شرکت کنندگان توضیح داد.
    دکتر محمدصالح طیب‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و رئیس پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری مهمان ویژه این روز بود تا از کارآفرینی اجتماعی برای شرکت کنندگان سخن بگوید.
    روز دوم رویداد بیشتر حول محور پر کردن بوم ناب و ایده پردازی و مدل کسب و کار طی شد و منتورها هم نهایت تلاششون رو کردند تا هم تیم‌ها رو چالش بکشند و هم بهترین راهنمایی‌ها رو برای تقویت ایده و مدل کسب و کارشون ارائه کنند.
    روز سوم ارائه، ارائه و داوری
    سوم اما پر تراکم‌ترین روز رویداد بود، ارائه آزمایشی، داوری، اختتامیه و اعلام اسامی تیم‌های برتر.
    عقربه‌های ساعت به تندی حرکت می‌کنند و تیم‌های این رویداد کارهای گروهی خودشان را نهایی و در مرحله اول با حضور منتورها ارائه آزمایشی خودشان را انجام دادند تا آخرین نصایح و نکات را دریافت و برای داوری نهایی آماده شوند.
    روز از نیمه گذشته و بچه‌های تدارکات در حال آماده‌سازی سالن داوری، کم کم داورهای رویداد نیز از راه می‌رسند.
    کار داوری رویداد پنج بر عهده ساناز منصف مدیر اسنوا تک، محمدعلی زاهدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد و مهران کرمی مدیر هاب اصفهان است.
    ترتیب ارائه تیم‌ها برای داوری با قرعه کشی مشخص می‌شود و تیم‌ها در زمان پنج دقیقه‌ای خود ایده‌اشان را شرح‌ می‌دهند و در سه دقیقه دوم نیز پاسخ‌گوی سوالات داوران می‌شوند.
    اندکی بعد تیم داوران به شور می‌نشینند و شرکت کنندگان نیز حالا در انتظار اعلام نتایج بی قرارند.
    مراسم اختتامیه رویداد شروع می‌شود؛ ساناز منصف «مدیر کارخانه نوآوری اسنوا تک» کمی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه می‌گوید و از ضرورت نوآوری در جامعه و محمدعلی زاهدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد نیز دیگر سخنران این مراسم است.
    ابتدا قرار بود این زویداد ۳ تیم برتر داشته باشد که با توجه به یکی بودن امتیاز کسب شده سه تیم رتبه سوم، ۵ تیم برتر این رویداد به ‌ترتیب تیم اول «باغ امید زندگانی»، تیم دوم «هم‌قدم» و «بقچه»، «دانزیب» و «کارتور» به عنوان تیم‌های سوم معرفی می‌شوند.
    حالا دیگر کم کم آفتاب در شهر گنبدهای فیروزه‌ای در حال غروب است و پرونده رویداد پنجم نیز با عکس یادگاری پایان رویداد بسته می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *