×
×

بازدید معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از بنیادآلاء

  • کد نوشته: 5441
  • 06 خرداد 1403
  • 106 بازدید
  • ۰
  • سرکار خانم دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ضمن زیارت حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها با فعالیت های بنیاد خیریه راهبری آلاء آشنا شدند.

    بازدید معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از بنیادآلاء
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، سرکار خانم خزعلی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان گفت: طبق تاکید و اهتمام رئیس جمهور و هیئت دولت بر عدم تعطیلی و تاخیر در کارها بنده به این جلسه آمدم و از معرفی شما در خصوص حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و فعالیت های بنیاد آلاء تشکر می کنم.

    خزعلی در ادامه گفت: ما در معاونت امور زنان و خانواده کارهای مشترکی داریم که می توانیم با کمک یکدیگر آنها را توسعه دهیم. مهم ترین مسئله ای که معاونت با آن درگیر است مسئله آسیب های اجتماعی است که متوجه زنان و دختران نیز هست و البته برنامه هایی هم برای ارتقاء و توانمندسازی، تحکیم خانواده، حفظ خانواده، پیشگیری از طلاق و … در این خصوص در حال اجرا داریم و بسیاری از مواردی را هم که در بنیاد آلاء ذکر کردید به همین مسائل می پردازد.

    ایشان اذعان کرد: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری پلتفرمی را در رابطه با پیشگیری از طلاق و مشاوره هایی که برای زوجین در سال های اول تا پنجم ازدواج قرار است به آنها داده شود تدارک دیده که در دو استان نیز شروع به کار کرده است.

    خزعلی گفت: ما در اغتشاشات اخیرمسائلی را دیدیم که دشمنان سال ها روی آن کار کرده بودند تا به آنجا برسند و ما نیاز داریم برای پیشگیری از دست دادن هویت دختران و مسائل به تبع آن مثل بی حجابی و … کار فرهنگی جدی انجام دهیم لذا بحث زیست عفیفانه را در این معاونت اجرا کردیم.

    ایشان گفت: کار خوبی که در معرفی بنیاد آلاء به آن اشاره کردید انجام کار تحقیقاتی و علمی در کار خیر است و اینکه تلاش می شود به صورت متقن عمل و فرهنگ سازی شود؛ یعنی ما زمانی که با معلولی برخورد می کنیم یک اثر موقت و مقطعی دارد اما فرهنگ سازی و ترغیب افراد به اینکه کار را به عهده بگیرند و با آموزش های داده شده با آسیب های اجتماعی مقابله یا پیشگیری می کنند؛ بسیار مهم است. و این از توصیه های قرآنی هم هست که ما از آن غافل هستیم.

    خزعلی در ادامه گفت: این فرهنگ سازی قدم برتر و بالاتری است که خداوند متعال فقط نمی گوید به یتیم غذا بدهید و یا به مسکین رسیدگی کنید بلکه یکی از توبیخ هایی که در قیامت است این است که: لَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ چرا یکدیگر را تشویق نکردید؟ چرا فرهنگ را ایجاد نکردید؟ چرا ترغیب نکردید به اینکه به ایتام رسیدگی شود و خلاء های جامعه پر شود؟ و چرا این امر را در جامعه فرهنگ سازی نکردید؟

    ایشان در پایان گفت: با اهتمام بنیاد آلاء بر توسعه حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و هم جواری شما با فرزند امام علیه السلام و لطف و عنایتی که به واسطه ایشان به این منطقه شده است ما هم در این مسیر در خدمت شما هستیم و امیدواریم به یاری خداوند متعال این لطف و عنایت در جنبه های فرهنگی مخصوصا برای خانم ها و ارتقاء وضعیت خانواده جاری شود.

    لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور جناب آقای حاج عباس دیانی عضو محترم هیئت مدیره بنیاد آلاء، حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد معاون راهبری بنیاد آلاء ضمن خوش آمدگویی به سرکار خانم خزعلی و همراهان ایشان فعالیت های خیر بنیاد آلاء را توضیح و به معرفی مراکز این بنیاد پرداختند.

    در آخر لوح کاشی متبرک حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها به خانم خزعلی اهدا شد.

    گزارش تصویری این دیدار را از اینجا مشاهده کنید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *