×
×

از خانه تا کارخانه؛ برای رشد اقتصاد محله

  • کد نوشته: 5226
  • 23 اردیبهشت 1403
  • 79 بازدید
  • ۰
  • تیم مددکاری به اضافه شما سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، با مدیریت خیریه نذر اشتغال امام حسین علیه السلام دیدار و گفتگو کرد.

    از خانه تا کارخانه؛ برای رشد اقتصاد محله
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء و به نقل از روابط عمومی به اضافه شما، آقای اخوان مقدم، کارآفرین و مدیر خیریه نذر اشتغال امام حسین علیه السلام، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با روند فعالیت مددکاری به اضافه شما، گفت: با توجه به تورم اقتصادی و با نظر بر اینکه در مناطق کم برخوردار، آمار بیکاری و درآمد از طریق جرایمی همچون فروش مواد مخدر بیشتر است، به فکر فرو رفتیم تا با ایجاد فضایی برای ارتباط این عزیزان با کارخانجات و تولید کنندگان ایرانی، گامی در جهت رفع بیکاری و رشد اقتصاد برداریم؛ همچنین نظر بر آن است تا با تشویق همه اعضای یک خانواده به اشتغال، بتوانیم باعث رشد بهتر و درآمد بیشتر این خانوار باشیم؛ لذا این امر مستلزم آن است تا داوطلبین، تحت مصاحبه و اموزش های متعدد قرار گیرند تا علاوه بر قرار گرفتن این عزیزان در مسیر درست شغلی، راه آنان را برای این امر هموار کنیم.

    وی افزود: از آنجایی که بازار کار بسیار هوشمند است، اگر بتوان تمامی اعضای یک خانواده را به اشتغال زایی دعوت کرد و درآمد ماهانه را افزایش داد، تورم های امروزه از بین می رود. خصوصا که شغل های مد نظر، نیاز به فضای بزرگ ندارد و به صورت دسته جمعی و در منزل به راحتی قابل انجام خواهد بود.

    موسوی، مدیر مددکاری به اضافه شما، در جهت تایید آسیب های شغلی در نواحی کم برخوردار، به نظریه جامعه شناختی مرتون تکیه کرده و گفت: رابرت مرتون نظریاتی را تحت عنوان نظریه فشار اجتماعی بیان میکند که نتایجش دراکثر جوامع اعتبار دارد. به نظر مرتون در هر جامعه یک سری اهداف و یا ارزش ها نهادینه می شود که در جوامع مختلف با همدیگر تفاوت دارد . او معتقد است رابطه میان اهداف و ابزارها در جوامع معمولاً دو حالت دارند. در حالت اول جامعه امکانات و ابزارهای رسیدن به هدف ها را به نحو عادلانه و یکسان برای همه شهروندان مهیا کرده است . مثلاً فرصت های شغلی ایجاد نموده و معضل بیکاری را از بین برده است. فاصله طبقاتی و نابرابری های اجتماعی کاهش یافته است و هیچ تلاشی بدون پاسخ نمی ماند. خصوصاً در بعد اجتماعی ( اقتصادی ) به عبارت دیگر ابزارهای مشروع پاسخگوی اهداف است. اهداف هم در حد اعتدال مورد توجه جامعه است. یعنی مثلاً ارزشی مانند پول پرستی در سرلوحه ارزش ها و اهداف زندگی مردم قرار نمی گیرد. در حالت دوم یعنی حالت عدم تطابق میان اهداف و ابزارها ، این مطابقت وجود ندارد و به این ترتیب که یا در ارزشمند شدن برخی اهداف افراط شده است به نحوی که با استفاده از ابزارهای مشروع امکان رسیدن به آن اهداف منتفی است و یا آنکه یک سری ابزارها و وسایل نامشروع در کنار ابزارهای مشروع برای رسیدن به آن اهداف در جامعه متداول شده است. در این نظریه، مرتون، علت کج رفتاری مردم را شکاف میان اهداف و ابزار مقبول اجتماعی دانسته و معتقد است واکنش همۀ افراد به فشارهای اجتماعی به سبب دسترسی نداشتن به فرصتهای مشروع برای تحقق اهداف، مشابه نیست.

    موسوی در ادامه افزود: زمانی که فرد هدف و ابزار دارد، راه موفقیت را طی خواهد کرد و اگر تنها هدف داشته باشد، در نهایت راه رسیدن به آنرا پیدا خواهد کرد. اما زمانی که هدفی وجود ندارد و ابزار در دسترس است، مکن است فرد موقعیت اجتماعی به دست آورد اما تعهدی به آن نخواهد داشت مانند پزشکی که برای پرداخته نشدن هزینه توسط بیمار، بخیه های او را مجددا شکاف می دهد. همچنین حالت چهارمی وجود دارد که نه هدفی هست و نه ابزاری. اینجا فرد یا طغیانگر و بزهکار می شود یا منزوی و دچار آسیب هایی همچون اعتیاد. لذا مسائلی که جوامع با آن دست و پنجه نرم می کنند، بسیار فراتر از مباحث اقتصادی است لذا اگر بتوانیم با ایجاد فضا برای یادگیری و شغل، ابزار و هدف را برای این مردم ایجاد کنیم، میتوانیم نقش بسزایی در موفقیت آنها داشته باشیم.

    اخوان مقدم در تایید این امور گفت: مطالبه گری و همبستگی یک ملت می تواند بسیار اثر بخش باشد و تغییر ایجاد کند. بنابراین دست ما در دستان شما خواهد بود تا به یاری خدا بتوانیم اوضاع اقتصادی و اجتماعی این بخش از شهر را بهبود ببخشیده، گامی در جهت کاهش بزهکاری ها برداریم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *