×
×

اولین نشست هم افزایی مسئولین روابط عمومی بنیاد آلاء و مراکز تابعه

  • کد نوشته: 1163
  • 28 آبان 1401
  • 42 بازدید
  • ۰
  • معاونت ارتباطات بنیاد خیریه راهبری آلاء اولین نشست هم افزایی مسئولین روابط عمومی بنیاد آلاء و مراکز تابعه خود را در حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام برگزار کرد.

    اولین نشست هم افزایی مسئولین روابط عمومی بنیاد آلاء و مراکز تابعه
  • معاونت ارتباطات بنیاد خیریه راهبری آلاء اولین نشست هم افزایی مسئولین روابط عمومی بنیاد آلاء و مراکز تابعه خود را در تاریخ ۷ آبان ۱۴۰۱ در حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام برگزار کرد.

    به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء؛ حجت الاسلام و المسلمین شیری ضمن خوش آمدگویی به مسئولین روابط عمومی مراکز گفت: هدف اصلی این نشست آشنایی مسئولین روابط عمومی از فعالیت های یکدیگر و همراهی آنها با یکدیگر است. نکته دیگر از تشکیل این نشست هم پوشانی ارتباطات بیرونی معاونت ارتباطات و مراکز تابعه با یکدیگر است که به این منظور سامانه ارتباطات اختصاصی بنیاد راه اندازی شده و انتظار می رود مسئولین روابط عمومی های مراکز تابعه بنیاد نگاه ویژه ای به این سامانه برای تسهیل ارتباطات خود داشته باشند.

    شیری در ادامه گفت: اقدام دیگری که در معاونت ارتباطات بنیاد طراحی شده و در آینده به صورت مفصل پیرامون آن صحبت می کنیم  این است که مراکز بنیاد چگونه بنیاد و مرکز خود را در ارتباطات بیرونی معرفی کنند و در پیشرفت این امر نیز مسئولین روابط عمومی باید کمک ویژه ای به این معاونت بکنند.

    شیری در پایان صحبت های خود اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف معاونت ارتباطات بنیاد آلاء جذب مشارکت ها است که مدیرعامل محترم بنیاد نیز تاکید و اهتمام ویژه ای به این وظیفه دارند. و مسئولین روابط عمومی های مراکز تابعه نیز نسبت به رسالت و اهداف مرکز خود باید در این امر مشارکت کنند و لازمه این کار تداوم جلسات و همچنین برنامه ریزی در این خصوص با مسئولین روابط عمومی هاست.

    در ادامه این نشست سعید علیخاصی معاونت راهبری بنیاد آلاء گفت: ما ارتباطات، تبلیغات، رسانه و جذب مشارکت ها را جدایی از هم نمی دانیم در حالی که نگاه و برنامه ریزی همه آنها باید از یک انسجام و برنامه ریزی برخوردار باشد و اگر این برنامه ریزی و انسجام وجود نداشته باشد در کار با مشکل مواجه می شویم.

    علیخاصی در ادامه جهت تبیین هر چه بهتر این مسئله مصادیقی از مباحث اقتصادی و فرهنگی را بیان نمود.

    سخنران پایانی این نشست حجت الاسلام و المسلمین دیانی مدیر عامل بنیاد آلاء بود که ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: با توجه به موقعیت حساس و جریان های پیش آمده در کشور و ایجاد چالش های متعدد دشمن بر سر راه دین، انسان را موظف می کند که در این زمان حساس بی تفاوت نباشد، حال باید چه کنیم؟ خوب ما در بنیاد آلائی هستیم که اساسش خدمت به دین و مردم است و وظیفه ما این است که بهتر و جهادی تر خدمت کنیم.

    مدیر عامل بنیاد آلاء در ادامه در خصوص جذب مشارکت ها برای بنیاد و مراکز تابع با اشاره به آیه شریفه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» گفت: تلاش اثر دارد و طبق وعده قرآن کریم، خداوند هم راهها را در این خصوص باز می کند و به ما نشان می دهد.

    ایشان در ادامه گفتند: ما باید مبانی دینی کارمان را بدانیم و مشخص باشد چه می کنیم مثلا خداوند متعال می فرماید: تعاونوا علی البر و التقوی یعنی برای کار خوب باید با هم تلاش کنیم یا در روایتی حضرت علی علیه السلام می فرمایند: یدالله مع الجماعه یعنی اگر با هم شدیم دست یاری خداوند هم با شما خواهد بود. در ارتباطات هم باید همین نگاه و مبنا را داشته باشیم که اگر چنین شود دشمنی ها به دوستی تبدیل می شود و این مسئله بسیار مهمی است.

    مسئله دیگری که باید خاطر نشان کرد این است که قدرت به کثرت نیرو و پول نیست بلکه به اعتبار است که موجب ارتباط و اعتماد می شود. و مسئله دیگری که باید همکاران مورد توجه قرار دهند نیت و علاقه به کار است که اگر این مورد توجه قرار نگیرد به یکی از آفت های کار اداری تبدیل می شود و بالعکس اگر کسی با علاقه و نیت درست به کار خود بپردازد موجب موفقیتش خواهد بود.

    ایشان یکی دیگر از آفات موجود در مراکز را عدم مطالعه و یا عدم اطلاع از شرح وظایف دانستند و گفتند: در خیلی از موارد افراد شرح وظایف خود را فراموش می کنند و به نظر می رسد باید به هر طریقی در زمان های مختلف این شرح وظایف مرور گردد. و مهمتر از مطالعه شرح وظایف، فکر کردن در شرح وظایف است که موجب ایجاد اهداف عملیاتی شما می شود.

    مسئله دیگری که بسیار قابل توجه است اینکه ارتباطات یک امر کاملا علمی است و باید شما یک کار علمی در این خصوص انجام دهید و بعد ازآن علاوه بر الگو برداری از تجربیات دیگران آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

    در پایان ایشان گفتند ارتباطات مسئله بسیار ظریف و حساس است که اگر به درستی انجام نگیرد آسیب های بزرگی را به مجموعه می رساند و بزرگترین آفت آن این است که ارتباطات سازمانی به ارتباطات شخصی تبدیل شود. و مسئله مهم در ارتباطات به نمایش گذاشتن همان چهره واقعی بنیاد و یا مراکز و فعالیت های آنهاست که این امر باید با زیبایی و ظرافت خاصی صورت پذیرد چون اینگونه ارتباطات نشانه شان و جایگاه آن سازمان است

    در پایان این نشست بعد از توضیحات آقایان صمیمی و غلامی پیرامون سامانه ارتباطات اختصاصی بنیاد و همچنین رویکرد جدید خبرنامه بنیاد آلاء، مسئولین روابط عمومی مراکز ضمن معرفی خود مختصری از فعالیت های انجام شده در روابط عمومی مرکز خود را بیان کردند و پیشنهادت خود در جهت پیشبرد اهداف معاونت ارتباطات بنیاد آلاء را بیان داشتند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *