×
×

پس از گذشت ۴۵ سال احکام اسلام برای شیعیان به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه شد

  • کد نوشته: 3233
  • 03 آبان 1402
  • 19 بازدید
  • ۰
  • با همت مؤسسه بین المللی المرتضی علیه السلام پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران احکام اسلام به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه و در قالب کلیپ‌های ویدیویی تولید گردید.

    پس از گذشت ۴۵ سال احکام اسلام برای شیعیان به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء و به نقل از روابط عمومی موسسه المرتضی علیه السلام؛ با توجه به پراکندگی جامعه ۴۰۰ میلیون نفری شیعه در جهان و عدم امکان دسترسی بسیاری از آنها به احکام و فقه شیعی به زبان مادری، جای خالی نشر احکام به دیگر زبان‌ها، در میان کتابخانه بزرگ شیعی خالی بود. برهمین اساس مؤسسه بین المللی المرتضی علیه السلام اقدام به ترجمه کتاب احکام اسلامی به زبان‌های اسپانیولی، پرتغالی و روسی نمود تا آغازگر تکمیل این جای خالی باشد.

    از آنجا که عصر کنونی عصر دیجیتال نامیده می شود و قدرت نفوذ رسانه های سمعی – بصری بر کسی پوشیده نیست، جهت سهولت دسترسی شیعیان به محتوای کتاب، برنامه ضبط و تولید سلسله برنامه احکام نیز در دستور کار واحد رسانه قرار گرفت. در گام نخست ۲ زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ضبط شده و در حال تدوین و نشر هستند. تا کنون بیش از ۱۲۰ برنامه تدوین و منتشر شده است و مقدمات ضبط زبان پرتغالی نیز مهیا گردیده تا احکام حقه اسلام به گوش بیش از ۳۰۰ هزار شیعه پرتغالی زبان برسد.

    تفاوت حائز اهمیت در تولید این برنامه نسبت به دیگر برنامه‌های احکام که توسط مراکز اسلامی دیگر تولید شده است، کامل بودن مبحث احکام از تقلید تا ارث می‌باشد که در نوع خود برای اولین بار اتفاق افتاده است. دیگر برنامه‌های احکام منتشر شده در فضای مجازی به صورت گزینشی بوده و تمامی مسائل را در برنمی‌گیرند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *