×
×

تلاش مؤسسه تمام(ترویج مشارکت اجتماعی مردمی) در جهت اتمام آسیب‌های اجتماعی کار کودکان

  • کد نوشته: 4657
  • 08 اسفند 1402
  • 43 بازدید
  • ۰
  • چهل و نهمین نشست از سلسله‌نشست‌های «یک چای، یک تجربه» که با حضور جمع کثیری از مدیران و کارشناسان مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

    تلاش مؤسسه تمام(ترویج مشارکت اجتماعی مردمی) در جهت اتمام آسیب‌های اجتماعی کار کودکان
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء و به نقل از روابط عمومی خیرماندگار، این جلسه که در محل سالن اجتماعات مرکز خیر ماندگار برنامه‌ریزی‌شده بود، دکتر سارا نوروزی مدیرعامل مرکز نیکوکاری ترویج مشارکت اجتماعی مردمی به بیان تجربیات و راهکارهای خود برای برون‌رفت از چالش‌های پیش روی مؤسسات پرداخت.

    نوروزی با اشاره به سابقه ۱۰ساله فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی را اصلی‌ترین دلیل برای شکل‌گیری این مؤسسه دانست و حوزه فعالیتی اصلی این مؤسسه را کاهش آسیب اجتماعی با محوریت خروج کودک از چرخه کار مطرح کرد و افزود: اصلی‌ترین هدف مؤسسه ما فراهم‌آوری شرایطی است که همه کودکان بتوانند به تحصیل بپردازند.

    وی در ادامه مراحل پنج‌گانه شناسایی، قانع‌سازی برای ورود به مدرسه، ارتباط با خانواده و تشکیل پرونده، بررسی شرایط محیطی و راستی‌آزمایی و در پایان استعدادیابی و جهت‌دادن به توانمندی‌های فردی در جهت رشد شخصی و کسب درآمد مناسب را روش کاری این مؤسسه در کمک‌رسانی به کودکان کار دانست.

    مدیرعامل مرکز نیکوکاری ترویج مشارکت اجتماعی مردمی خانواده‌های درگیر با موضوع کار کودکان را بر دو قسم دانست: گروه اول خانواده‌هایی هستند که به علت عدم آموزش و به‌خاطر فرهنگ اشتباه خانوادگی از یک سن خاص کودک را موظف به انجام کار می‌کنند که جهت جلوگیری از این باور غلط آموزش و اطلاع‌رسانی جهت ایجاد تغییر در طرز فکر آنها در دستور کار مؤسسه ما بوده است.

    وی گروه دوم کودکان درگیر با کار را اعضای خانواده‌هایی دانست که دچار فقر اقتصادی هستند، نحوه کمک به این گروه را آموزش و اشتغال‌زایی جهت والدین و در صورت لزوم حمایت‌های مالی برشمرد و افزود در همین راستا و در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر با تعداد زیادی از مؤسسات همسو تعاملات خوبی داشته‌ایم.

    نوروزی در پاسخ به سؤالی درباره انواع آموزش‌های ارائه شده در «تمام» این آموزش‌ها را به ۴ دسته کلی تقسیم کرد و افزود: آموزش مهارت های اجتماعی، کلاسهای هنری و تربیتی منجر به درآمد زایی، مهارت های ترافیکی و مهارت های خودشناسی و خودمراقبتی و آماده سازی کودک جهت حضور در جامعه از اصلی ترین دسته بندی های آموزشی در حال ارائه به جامعه هدف هستند.

    سلسله‌نشست‌های «یک چای، یک تجربه» دوشنبه هر هفته با محوریت یکی از مؤسسات خیریه برجسته کشوری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع و ثبت‌نام به سایت رسمی آکادمی خیر ایران به نشانی ac.kheir.ir مراجعه نمایند و یا با شماره‌تلفن‌های  ۸۶۰۹۶۳۰۴-۰۹۹۱۲۰۶۹۰۳۷ تماس حاصل فرمایند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *