×
×

آغاز به کار طرح مددکاری محله محور/ به اضافه شما

  • کد نوشته: 1657
  • 03 بهمن 1401
  • 18 بازدید
  • ۰
  • دکتر موسوی مدیر طرح گفت:طرح مددکاری محله محور (به اضافه شما ) در صدد است، ضمن بررسی دقیق مسائل و مشکلات خانواده ها به حل آن بپردازد و ضمن اینکه از آموزش و کمک به تغییر نگرش اشتباه این خانواده ها غافل نیست.

    آغاز به کار طرح مددکاری محله محور/ به اضافه شما
  • به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، با توجه به وجود مشکلات زیاد اجتماعی و فرهنگی در برخی از مناطق شهر اصفهان، و با در نظر گرفتن وظیفه و هدف بنیاد خیریه راهبری آلاء در راستای کمک به رفع این معضلات، طرحی به عنوان طرح مددکاری محله محور(به اضافه شما) به مدیریت سرکار خانم دکتر موسوی ، از فعالین اجتماعی شهر اصفهان، ایجاد و آغاز به کار نمود.

    دکتر موسوی مدیر این طرح در مصاحبه با روابط عمومی بنیادآلاء اظهار داشت: خانواده یکی از نهادهای ضروری و حیاتی اجتماعی است که در سلامت، رشد و ارتقای جامعه نقش کلیدی دارد. به همین دلیل پژوهشگران، محققان و برنامه ریزان اجتماعی اهمیت ویژه ای برای خانواده قائل هستند و همواره در خصوص عواملی که باعث تداوم و پایداری و عوامل فروپاشی خانواده دقت نظر دارند.

    وی در ادامه گفت: یکی از عواملی که پایداری خانواده را مورد تهدید قرار می دهد، آسیب های اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، جرایم اجتماعی، طلاق و تن فروشی است. از این رو مددکاران موظفند به یاری و مدد خانواده هایی بشتابند که توان حل بحران خود را ندارند. طرح مددکاری محله محور (به اضافه شما ) در صدد است، ضمن بررسی دقیق مسائل و مشکلات خانواده ها به حل آن بپردازد ضمن اینکه از آموزش و کمک به تغییر نگرش اشتباه این خانواده ها غافل نیست.

    در پایان دکتر موسوی به بیان اهداف «به اضافه شما» پرداخت و افزود: با آغاز به کار این طرح جلسات متعددی با فعالین فرهنگی و اجتماعی در خصوص کمک به بهتر اجراشدن و معرفی به خیرین برگزار شده است.

    اهداف:
    بررسی خانواده های بی سرپرست یا بد سرپرست
    مصاحبه و مشاوره عمیق با خانواده ها
    بررسی دقیق توانمندی ها، محدودیت ها و چالش های این خانواده ها
    ارتباط با سازمان های دولتی و غیر دولتی
    ارتباط با خانواده های توانمند و آگاه
    ایجاد شبکه ای از روابط صحیح و درست میان خانواده ها در جامعه
    تشویق و ترغیب افراد در ایجاد همبستگی و انسجام اجتماعی جهت برطرف کردن بحران و مسائل این خانواده ها

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *